Raksystems tarjoaa monipuolisia kiinteistojen palveluita Pohjoismaissa ja Baltiassa

Raksystems tarjoaa monipuolisia kiinteistöjen hyvinvoinnin palveluita Pohjoismaissa ja Baltiassa

Raksystems Group on Pohjoismaiden johtava kiinteistöjen hyvinvoinnin asiantuntija yli 440 asiantuntijan voimin. Yhtiö palvelee asiakkaitaan Pohjoismaiden lisäksi myös Baltian maissa. Tekniset Due Diligence -palvelut ovat olleet pitkään Raksystems Suomen yksi kansainvälisesti tunnetuimmista palveluista. Nykyään palvelua tuotetaan myös Ruotsista käsin.

”Olen iloinen, että kesäkuussa saimme Raksystemsiin mukaan Projektledarhuset i Stockholm Ab:n ja yhteistyössä heidän kanssaan pystymme palvelemaan myös täältä Ruotsista käsin Raksystems Groupin TDD-asiakkaita. Asiantuntijaryhmämme koostuu Ruotsissa Projektledarhusetin ja Dry-IT:n asiantuntijoista”, kertoo Raksystems Dry-IT:n toimitusjohtaja Jan Havik.

”Tämä on yksi askel lähemmäksi tavoitettamme, että Raksystems tarjoaa yhtä laajan kiinteistöjen tutkimuspalvelutarjonnan niin suomalaisille kuin ruotsalaisillekin asiakkaillemme”, kertoo Raksystems Groupin Group CEO Marko Malmivaara.

Viimeaikaisia TDD-kohteitamme ovat Suomessa olleet mm. Euroopan kemikaaliviraston uusi pääkonttori sekä Verkkokauppa.com:in myymälä. Molemmista kohteista on kauppa toteutunut vuoden 2020 alussa ja asiakkaina ovat olleet kemikaalivirastossa saksalainen Hansainvest ja Verkkokauppa.com:in myymälässä ranskalainen Corum AM. Molemmat kohteet ovat saaneet myös LEED-sertifioinnin.

”Raksystems Group tarjoaa kiinteistöasiakkailleen tutkimuspalveluiden lisäksi mm. ympäristösertifiointeja niin rakennusvaiheessa kuin jo olemassa oleviin kiinteistöihin. Pohjoismaissa sekä Baltiassa olemassa olevien kiinteistöjen yksi yleisimmistä ympäristösertifikaateista on mm. BREAAM-In-Use”, kertoo Raksystems Projektledarhusetin toimitusjohtaja Örjan Kjellström.

Tarjoamme asiakkaillemme myös kiinteistöveroselvityksiä Suomessa. Joka 3. maksaa liikaa kiinteistöveroa, joten säästöpotentiaalia kiinteistön omistajilla riittää. Kiinteistöveron perusteet määräytyvät kaavamaisten laskentakaavojen mukaisesti, mutta ne sisältävät lukuisia yksityiskohtia ja vaihtoehtoisia tulkintatapoja. Kiinteistöveron perusteiden tarkistuksella ja optimoinnilla on mahdollista saada ylläpitokuluihin selvää säästöä. Säästöjä voi syntyä yksittäisten veron perusteiden virheiden korjaamisella, puutteiden täydentämisellä tai edullisinta tulkintatapaa käyttämällä.

Marko Malmivaara, Group CEO Raksystems Group +358 40 046 4934
Jan Havik, toimitusjohtaja Raksystems Dry-IT, +46 8 464 66 23
Örjan Kjellström, toimitusjohtaja Raksystems Projektledarhuset, +46 8 588 919 10

Raksystems – Pohjolan paras, joka päivä!

Raksystems Groupin tehtävänä on auttaa kiinteistönomistajia pitämään rakennukset kunnossa. Tämä edistää kiinteistön käyttäjien sekä asukkaiden ja omistajien hyvinvointia. Myös ympäristö kiittää, kun edistämme aktiivisesti kestäviä valintoja ja arvoja. Vähennämme palveluillamme kiinteistöjen ympäristövaikutuksia ja kannustamme asiakkaitamme parempiin valintoihin.

Työllistämme noin 440 henkilöä Suomessa ja Ruotsissa. Yrityksemme on perustettu vuonna 1989. Lisätietoja löydät osoitteesta raksystems.com.

Raksystems Group:

• Raksystems Insinööritoimisto Oy (Finland)
  • AEC Rakennus Oy Projektinjohto (Finland)
  • Insinööritoimisto RJ Heiskanen Oy (Finland)
  • Sisäilmatalo Kärki Oy (Finland)
  • Dry-IT AB (Sweden)
  • Helsingin Seudun Suunnittelu- ja Rakennuttajapalvelu HSSR Oy (Finland)
  • Tubular Oy (Finland)
  • Green Building Partners Oy (Finland)
  • Projektledarhuset i Stockholm AB (Sweden)